BAZA WIEDZY | TRAMPOLINY THUNDER

solidna dawka wiedzy dla Klientów sklepu internetowego sellBEST

Podstawowe informacje o trampoliny THUNDER

Powszechnie przyjęło się, że skoki na trampolinie są zarezerwowane tylko dla dzieci. Nic bardziej mylnego. Jest to świetna zabawa również dla dorosłych. Bardzo dużym plusem aktywności na trampolinach jest fakt, że jest to szybki, łatwy i przyjemny sposób na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów!

Trampoliny THUNDER przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci i osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze skakaniem. Siatka zabezpiecza skaczącego przed możliwością upadku z trampoliny. Drabinka znajdująca się w zestawie ułatwia dzieciom wchodzenie i schodzenie z trampoliny.

Szeroka oferta naszego sklepu pozwala na wybór trampoliny wg potrzeb przyszłego Użytkownika. W naszej ofercie posiadamy 10 modeli zróżnicowanych pod względem wielkości oraz umiejscowienia siatki.

Generic placeholder image

Jak przygotować podłoże

  1. sprzęt musi być ustawiony na płaskim podłożu (najlepiej trawnik)
  2. wolna przestrzeń nad trampoliną powinna wynosić minimum 3 metry
  3. należy usunąć wszystkie przeszkody znajdujące się nad, pod i dookoła trampoliny, które mogłyby uszkodzić sprzęt lub narazić osobę ćwiczącą na obrażenia ciała
  4. wokół trampoliny powinna być wydzielona dwumetrowa wolna przestrzeń

Uwaga

Zabronione jest używanie trampoliny na nierównej lub pochyłej powierzchni.

Zabezpieczenie trampoliny na zimę

Trampolina składa się z elementów wytworzonych z różnych materiałów. Złe warunki atmosferyczne: śnieg, deszcz, wiatr i niska temperatura mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na wszystkie elementy trampoliny. Na okres zimowy zalecane jest zdemontowanie siatki i przykrycie pozostałych elementów specjalną folią lub wodoodpornym pokrowcem, jednak jeśli ma się dość miejsca na schowanie trampoliny, to zdecydowanie warto skorzystać z takiego rozwiązania. Pozwoli to na całkowite wyeliminowanie ryzyka zniszczeń, które mogą powstać zimą.

Generic placeholder image

Zasady bezpiecznej zabawy na trampolinie

  1. dziecko bawiące się na trampolinie powinno być zawsze pod kontrolą osoby dorosłej
  2. na trampolinie powinna przebywać tylko jedna osoba, niweluje to ryzyko niebezpiecznych zderzeń
  3. na trampolinie nie wolno rzucać się i skakać na głowę, czy szyję
  4. podczas podskoków należy trzymać się centralnej części trampoliny
  5. zabronione jest wykonywanie salt, koziołków itp.
  6. przed skorzystaniem z trampoliny należy sprawdzić jej stan techniczny, jeżeli są jakiekolwiek uszkodzenia należy je naprawić jeszcze przed użyciem trampoliny
  7. z trampoliny nie należy zeskakiwać na ziemię, lecz należy schodzić z niej powoli
  8. nie wolno wskakiwać na trampolinę z żadnego innego obiektu
  9. w celu dbałości o matę, należy skakać w trampolinie tylko w skarpetkach, na boso lub w specjalnym obuwiu bez kantów i ostrych części
  10. do trampoliny nie można wnosić żadnych narzędzi, zabawek, czy innych przedmiotów
  11. nie należy korzystać z trampoliny jeśli jest mokra. po zakończeniu zabawy na trampolinie powinniśmy zabezpieczyć ją osłoną, aby zredukować możliwość uszkodzenia pod wpływem warunków atmosferycznych
  12. na trampolinę nie należy wprowadzać żadnych zwierząt
  13. w przypadku mocnego wiatru należy zdemontować trampolinę i schować się w bezpiecznym miejscu
  14. nie wolno rzucać się na siatkę ochronną. jest ona przeznaczona do ochrony osób skaczących wewnątrz trampoliny. skok na siatkę może spowodować przewrócenie się trampoliny lub rozdarcie siatki
  15. podczas skoków na trampolinie nie należy mieć na sobie żadnej biżuterii
  16. z trampoliny nie mogą korzystać dzieci poniżej 3 roku życia!

Przeciwskazania do korzystania z trampoliny

Jeżeli nie jesteście Państwo pewni czy Wy lub Wasze dziecko możecie korzystać z trampoliny, należy skonsultować to z lekarzem.

  1. ciąża
  2. nadciśnienie tętnicze
  3. choroby układu krążenia
Generic placeholder image

Zacznij od rozgrzewki

Chociaż korzystanie z trampoliny ogrodowej wydaje się bardzo proste, wymaga użycia sporej ilości siły. Nieprzygotowane do wysiłku mięśnie są bardziej podatne na wszelkiego rodzaju urazy i kontuzje. Istotne jest, by przed wejściem na trampolinę odpowiednio się do tego przygotować przy pomocy rozgrzewki. Chwila biegania i kilka pajacyków wykonanych na trawniku skutecznie zwalczy także ryzyko powstania nieprzyjemnych zakwasów. Należy pamiętać także, by na trampolinę nie wchodzić tuż po spożyciu posiłku oraz żując gumę, którą z łatwością można się zakrztusić. Warto mieć na uwadze, że każdy sprzęt sportowy niesie ze sobą ryzyko kontuzji, dlatego, aby zminimalizować to ryzyko, przy korzystaniu z trampoliny ogrodowej powinniśmy stosować się do zasad określonych przez producenta.

Jumping Fitness

Ćwiczenia na trampolinie, to niezwykle skuteczny i przyjemny sposób na utratę kilku zbędnych kilogramów. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów ćwiczeń, które wykonasz przy pomocy trampoliny THUNDER. Zerwij z rutyną zwykłego treningu i zacznij energetyczną zabawę.

Generic placeholder image

Zalety ćwiczeń na trampolinie

  1. poprawa kondycji fizycznej
  2. szybkie spalanie kalorii
  3. zwiększanie wytrzymałości
  4. ujędrnienie nóg, pośladków i brzucha
  5. poprawa wydolności organizmu
  6. zmniejszenie poziomu stresu
  7. pobudzenie zmęczonego organizmu
  8. doskonała energetyczna zabawa

Przykłady ćwiczeń na trampolinie:

Ćwiczenie 1

Złącz razem nogi, ręce wyciągnij przed siebie. Skacz w miejscu przez 3 minuty.

Ćwiczenie 2

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, unosząc kolana jak najwyżej.

Ćwiczenie 3

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, uderzając piętami o pośladki.

Ćwiczenie 4

Pajacyki – przez 2 minuty wykonuj na trampolinie tradycyjne pajacyki.

Ćwiczenie 5

Ręce wyciągnij przed siebie. Odbijaj się od trampoliny i skręcaj tułów, by poczuć pracę mięśni brzucha. Ciało od pasa w górę powinno być nieruchome, skręcaj tylko biodra. Ćwicz 2-3 minuty.

Ćwiczenie 6

Skoki na czworaka. Uklęknij, połóż całe dłonie przed sobą na trampolinie i odbij się od maty prostując ręce i nogi. Po odbiciu wróć do poprzedniej pozycji. Ćwiczenie możesz sobie utrudnić klaszcząc w ręce podczas wyskoku. Ćwicz 3-4 minuty.

Ćwiczenie 7

Podciąganie kolan z wymachami. Po wybiciu się w powietrze podkurcz nogi i podciągnij kolana jak najbliżej brody. Jednocześnie rób wymachy rękami. Ćwicz 3 minuty.

Ćwiczenia możesz wykonać w kilku seriach. Pamiętaj, aby dostosować intensywność ćwiczeń do własnych możliwości. Na zakończenie ćwiczeń poświęć 10 minut na swobodne wyskoki. Co 2-3 minuty przyspieszaj tempo na około minutę.

Generic placeholder image
POWRÓT NA GÓRĘ