Polityka zwrotu kosztów

Składanie reklamacji

W celu złożenia reklamacji, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Formularz zwrotu/reklamacji

Wypełnij formularz zwrotu/reklamacji i dołącz go do przesyłki. Dokument powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres do korespondencji, nr telefonu, wskazanie numeru produktu i przyczyna reklamacji, data zakupu oraz wystąpienia wady.

2.Odesłanie produktu

Składając reklamację prosimy o odesłanie produktu wraz ze wszystkimi jego akcesoriami oraz kopią faktury zakupu.

  1. Wysyłka

Reklamowany produkt należy wysłać na adres:

Magazyn SellBEST
Kolejowa 12
23-200 Kraśnik

Odstąpienie od umowy w ustawie konsumenckiej

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość oraz koszty zwrotu towaru uregulowane są ustawą o prawach konsumenta w rozdziale III oraz IV. Przepisy ustawy stanowią, że konsumentowi, który zawarł umowę na odległość (np. zakupił towar online) przysługuje prawo do zwrotu przesyłki w ciągu 14 dni. Sprzedawca ma obowiązek taki towar przyjąć oraz zwrócić koszty przesyłki poniesione wcześniej przez konsumenta, jeśli kupujący wybrał najtańszy możliwy sposób dostarczenia towaru. Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty wysyłki towaru z powrotem do Sprzedawcy.

Przykład 1. 

Pani Ewa zamówiła online pościel. Oferowane przez sprzedawcę formy dostarczenia to: kurier za 15 zł i Poczta Polska za 10 zł. Pani Ewa jako sposób dostarczenia wybrała kuriera. Pościel jednak nie odpowiadała pani Ewie, dlatego zwróciła towar w ciągu 14 dni. Jakie koszty zwrotu ponosi sprzedawca?

Sprzedawca musi zwrócić pani Ewie kwotę, jaką zapłaciła za pościel oraz 10 zł za przesyłkę, ponieważ jest to najtańsza opcja przesyłki oferowana przez sprzedawcę. 

Przy zwrocie towaru konsument natomiast musi ponieść koszty wysyłki towaru do sprzedawcy.

Zwrot towaru

Zgodnie z obowiązującym prawem, masz 14 dni na zwrot towaru. Aby odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony u nas produkt, wypełnij potrzebne oświadczenie i wyślij go na nasz adres wraz ze zwracanym produktem/produktami:

Magazyn SellBEST
Kolejowa 12
23-200 Kraśnik

Do paczki z oświadczeniem i zwracanym produktem/produktami dołącz także wszystkie otrzymane z nim/nimi akcesoria oraz paragon lub fakturę.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Magazyn SellBEST
Kolejowa 12 , 23-200 Kraśnik

adres e-mail: kontakt@sellbest.pl

– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczanie treści cyfrowych w postaci(*):

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) …………………………………………………………………………………………………………..

 

– Imię i nazwisko Konsumenta (-ów): ………………………………………………………………………………………………………………

 

– Adres Konsumenta (-ów): …………………………………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………

Podpis Konsumenta

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Data ……………………………………..

(*) Niepotrzebne skreślić.